Det mest universelle problemet jeg møter hos andre – og meg selv – er manglende evne til å få nødvendige oppgaver unnagjort. Her er tre tips adoptert fra Harvard Business Review:

  1. Hold deg med én oppgaveliste. Sørg for at du har ett sted hvor du samler alle dine oppgaver, og venn deg til å legge alt som skal gjøres inn. Ved å skrive det ned, frigjør du mental energi som ellers går med til å huske hva du trenger å gjøre.
  2. Gjør det viktigste først. Ta deg gjerne litt tid på slutten av dagen eller om kvelden til å se gjennom oppgavelisten. Plukk ut det som er viktigst, og gjør det først om morgenen.
  3. Sett av tid til ting som ikke haster. Det er lett å bli slukt av alt som bare må gjøres. Blokk ut tid i kalenderen din til oppgaver som ikke er tidskritiske, som å skrive, reflektere, snakke med folk, bygge nettverk.

Litt klokere hver tirsdag?

Tirsdag morgen som ukebrev er en ukentlig mental vitamininnsprøytning rett i din innboks, ofte med en liten ekstra vri spesielt for deg som abonnerer. Meld deg på her. 

Gratulerer! Du står på listen. Ses på tirsdag!

Pin It on Pinterest

Shares
Share This
%d bloggere liker dette: