Er det BI eller AI som får Stena Line trygt i havn? Fagfolk gjør opp status og ser fremover

Er det BI eller AI som får Stena Line trygt i havn? Fagfolk gjør opp status og ser fremover

BI, BI eller AI, AI, kaptein?

Er det BI eller AI som får Stena Line trygt i havn?

Fagfolk gjør opp status og ser fremover

Business Intelligence-faget har endret seg mye de siste årene. Fokus har skiftet fra å rapportere status til å forutse fremtiden. Skillelinjene mellom BI og AI blir mer utydelige, for eksempel når Stena line får en BI-basert AI-kaptein. 21. november gjør sterke fagfolk opp status for faget sitt.

Og det skjer først og fremst med «manuell» intelligens. (mer…)

Verktøyene som gir gladere kunder og brukere

Verktøyene som gir gladere kunder og brukere

— Jeg har holdt på i servicebransjen i 25 år, sier Ragnar Løken. — Hvordan vi jobber med brukerstøtte og support har endret seg lite på disse årene. Men nå ser det ut som om noe skjer.

Ragnar Løken er en av ildsjelene i Dataforeningens faggruppe «Service Management». 27 september arrangerer faggruppa sin konferanse hvor de setter fokus på å vise frem «state of the art» på verktøy for kunde- og brukerstøtte.

En lang rekke leverandører er bedt om å presentere praktisk anvendelse av sine verktøy.

(mer…)

Pin It on Pinterest