#aftenpostentoo?

#aftenpostentoo?

«Give him enough rope, and he will hang himself», hørte jeg en arg konkurrent si om en annen en gang for mange år siden.

Uttrykket dukker opp igjen i mitt hode mens jeg observerer dramaet som utspiller seg i Innovasjon Norge. Det er et drama jeg tror vi senere vil se tilbake på som et aldri så lite tidsskille i norsk mediehistorie og arbeidsliv.

I høst var Aftenposten sterke i dekningen av #metoo-fenomenet. Historiene de har kjørt om Innovasjon Norge bør kvalifisere avisen til en egen hashtag: #aftenpostentoo. Ikke like omveltende som #metoo kanskje, men definitivt i samme familie.

Teknisk sett rapporterte avisen om alvorlige konflikter og kritikk i Innovasjon Norge, men kildene er så få, tause, anonyme og for alt jeg vet redde, at det fremstår som om det er avisen og ikke kritikerne som går i front i krigen mot Traaseth.

(mer…)

IT-PR for HP-HR

IT-PR for HP-HR

​At HR driver med PR er ikke vanlig. Men i IT gjør HPs HR PR. HR-direktøren er ansvarlig for all PR som er knyttet til målet om å bli Norges beste arbeidsplass. – En naturlig oppgave, mener Yvonne Fosser.

HR-direktør i Hewlett-Packard Norge har fått en ny oppgave: Å drive PR. – Jeg har fått klare målkriterier fra ledelsen, sier Yvonne Fosser. – For å nå disse målene, er en av strategiene å snakke direkte med mediene, heller enn å gå via kommunikasjonsavdelingen.

«Ledelsen» i Yvonne Fossers tilfeller er først og fremst Anita Krohn Traaseth. Hun tiltrådte som ny toppsjef (mer…)

Pin It on Pinterest