— Jeg har holdt på i servicebransjen i 25 år, sier Ragnar Løken. — Hvordan vi jobber med brukerstøtte og support har endret seg lite på disse årene. Men nå ser det ut som om noe skjer.

Ragnar Løken er en av ildsjelene i Dataforeningens faggruppe «Service Management». 27 september arrangerer faggruppa sin konferanse hvor de setter fokus på å vise frem «state of the art» på verktøy for kunde- og brukerstøtte.

En lang rekke leverandører er bedt om å presentere praktisk anvendelse av sine verktøy.

— Vi er nøye på at dette ikke skal være en serie salgspresentasjoner, men historier som belyser trender og nytteverdi av verktøyene, sier Ragnar.

Service management er en av de mange disiplinene innen IT som er vanskelige, om ikke umulige å kvantifisere nytten av. Vi bare «vet» at det er viktig.

— Uten god brukerstøtte mister vi i beste fall salg, tid og penger, i verste fall mister vi både kunder og ansatte, sier Ragnar. — Men å sette en prislapp på det er like fåfengt som å beregne synergien av to store selskap som slår seg sammen. Det blir litt «tenk på et tall», ler han.

Ragnar Løken er selv spent på hva leverandørene kommer til å trekke ut av hattene sine på konferansen den 27 september.

— Jeg håper og tror at vi nå vil se klarere trender mot en proaktiv, oppfølgende teknologi som selv oppdager hvor problemene oppstår og gir input til justering av prosesser og rutiner for bedre brukerstøtte, sier han.

På konferansen kan du bli oppdatert på det siste fra følgende leverandører og konsulentselskap: EasIT, TopDesk, SysCom, ServiceNow, Manage-E, SopraSteria, InfoCaption, Wendia, Symfoni-ESM.

Er du kunde eller vurderer å bli kunde av noen av disse, er dette din mulighet til å møte dem i en uselgende, uformell og upretensiøs atmosfære.

Les mer om konferansen her: Verktøystøtte for Service Management (27 september, Klingenberg kino, Oslo – arrangert av Den norske dataforening).


Denne artikkelen er skrevet for Den norske dataforening, og originalt publisert på deres nettsider. Oppslagsbilde: Wikimedia Commons BY 2.0 med modifikasjoner.

Loading...

 

 

Paal Leveraas on EmailPaal Leveraas on FacebookPaal Leveraas on InstagramPaal Leveraas on LinkedinPaal Leveraas on Twitter
Paal Leveraas
Coach. Skribent. Foredragsholder. @ Leveraas AS
Paal Leveraas er gründer i Leveraas AS, et selskap som jobber med ledere for å utvikle trygghet og selvtillit slik at du raskere kan tre inn i rollen som den lederen du ønsker å være, og som dine medarbeidere, kolleger og ledere trenger at du er.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This