— Jeg har holdt på i servicebransjen i 25 år, sier Ragnar Løken. — Hvordan vi jobber med brukerstøtte og support har endret seg lite på disse årene. Men nå ser det ut som om noe skjer.

Ragnar Løken er en av ildsjelene i Dataforeningens faggruppe «Service Management». 27 september arrangerer faggruppa sin konferanse hvor de setter fokus på å vise frem «state of the art» på verktøy for kunde- og brukerstøtte.

En lang rekke leverandører er bedt om å presentere praktisk anvendelse av sine verktøy.

— Vi er nøye på at dette ikke skal være en serie salgspresentasjoner, men historier som belyser trender og nytteverdi av verktøyene, sier Ragnar.

Service management er en av de mange disiplinene innen IT som er vanskelige, om ikke umulige å kvantifisere nytten av. Vi bare «vet» at det er viktig.

— Uten god brukerstøtte mister vi i beste fall salg, tid og penger, i verste fall mister vi både kunder og ansatte, sier Ragnar. — Men å sette en prislapp på det er like fåfengt som å beregne synergien av to store selskap som slår seg sammen. Det blir litt «tenk på et tall», ler han.

Ragnar Løken er selv spent på hva leverandørene kommer til å trekke ut av hattene sine på konferansen den 27 september.

— Jeg håper og tror at vi nå vil se klarere trender mot en proaktiv, oppfølgende teknologi som selv oppdager hvor problemene oppstår og gir input til justering av prosesser og rutiner for bedre brukerstøtte, sier han.

På konferansen kan du bli oppdatert på det siste fra følgende leverandører og konsulentselskap: EasIT, TopDesk, SysCom, ServiceNow, Manage-E, SopraSteria, InfoCaption, Wendia, Symfoni-ESM.

Er du kunde eller vurderer å bli kunde av noen av disse, er dette din mulighet til å møte dem i en uselgende, uformell og upretensiøs atmosfære.

Les mer om konferansen her: Verktøystøtte for Service Management (27 september, Klingenberg kino, Oslo – arrangert av Den norske dataforening).


Denne artikkelen er skrevet for Den norske dataforening, og originalt publisert på deres nettsider. Oppslagsbilde: Wikimedia Commons BY 2.0 med modifikasjoner.

 

 


Denne artikkelen er skrevet for en partner på innholdsproduksjon, og er vanligvis originalt publisert i kundens egne kanaler. Gjengitt her etter avtale. Her er noen flere slike artikler.

Forskere: Lederutvikling virker. Ikke

Forskere: Lederutvikling virker. Ikke

Glem Big Five, 360-målinger og IQ-tester. Mål heller den potensielle nye lederens hjerterytmevariasjon og skann hjernen. Det forteller deg mye ... les mer
Teo Härén (stående - armene i kors)

Den kreative gåten

Hva er en kritisk kompetanse ledelsen, HR og medarbeiderne gjerne vil ha, men ikke alltid har, selv om det er ... les mer
Grensesprengende automatisering (bokstavlig talt)

Grensesprengende automatisering (bokstavlig talt) Tolldirektoratets prosjekt «Ekspressfortolling» i Odins fokus

Et bokstavelig talt grensesprengende prosjekt vil forenkle og automatisere grensepasseringen inn til Norge. Historien om hvordan det ble utviklet og ... les mer
IT-PR for HP-HR

IT-PR for HP-HR

​At HR driver med PR er ikke vanlig. Men i IT gjør HPs HR PR. HR-direktøren er ansvarlig for all ... les mer
Barry Flack: —  Slutt å snakke om fremtidens arbeidsliv. Det er her nå

Barry Flack: —  Slutt å snakke om fremtidens arbeidsliv. Det er her nå

—  Vi små slutte å snakke om «arbeidslivet i fremtiden», sier Barry Flack, en av verdens mest innflytelsesrike personer innen ... les mer
Simens syv digitale lederkort

Simens syv digitale lederkort

Hva trenger ledere å oppdatere seg på for å kunne snakke fornuftig om digitalisering? Simen Sommerfeldt har et forslag ... les mer
Torbjørn Buer: Å se seg selv utenfra, og andre innenfra

Torbjørn Buer: Å se seg selv utenfra, og andre innenfra

Kirkens Nødhjelp var i krise. Men hanen måtte gale tre ganger før Torbjørn Buer forstod at han var redningsmannen. — ... les mer
De globale borgerne i blant oss

De globale borgerne i blant oss Yaras HR-direktør Håkan Hallén om «den tredje kultur» og mangfold som forretningsstrategi

«Jeg er ikke riktig svensk, og har heller ingen annen nasjonal tilhørighet», sier Yaras HR-direktør Håkan Hallén i dette intervjuet ... les mer
«It's all about the people»

«It’s all about the people» Hvordan Anne Beate fikk 22.000 ansatte i 1.200 bedrifter til å gå i samme retning

Sliter din virksomhet med motivasjon? Å få folk til å gå i samme retning? Da har du kanskje noe å ... les mer
Loading...

 

Litt klokere hver tirsdag

Jeg er Paal. Paal Leveraas. Jeg ønsker å gå til sengs hver kveld litt klokere enn jeg våknet om morgenen. Hver dag. Og hver tirsdag sender jeg ut Tirsdag morgen med det viktigste jeg har lært til abonnentene. Du kan bli en av dem.

Fantastisk! Sjekk mailen din for en ekstra bekreftelse. Så ses vi på tirsdag.

Pin It on Pinterest

Share This