Dyktige formidlere våger å gi av seg selv. Å åpne opp kan være en vanskelig prosess og en delikat balansegang, og det krever mye refleksjon og bevisstgjøring. Elin Ulset har gått veien, og forteller om hvordan hun ble en hønemor, om enn i ulveklær.

Jeg har lyst å dele og reflektere over mine opplevelser av det å være gjesteskribent her i Tirsdag morgen.

Jeg har i et års tid skrevet innlegg i firmabloggen til MediaPlus. Da Paal åpnet Tirsdag morgen-spaltene for flere skribenter, følte jeg at tiden var inne for å gå et skritt videre med bloggingen. Rett og slett fordi jeg hadde saker jeg ønsker å dele som ikke nødvendigvis har med mitt fagområde å gjøre, men med meg som leder, og mine erfaringer rundt det.

Ulike roller

Jeg ønsket å være mer personlig, og jeg ønsket å vise hvem jeg er. Nettopp fordi jeg mener at man er ikke det ene eller det andre. Jeg er ikke enten leder eller mor eller kone. Jeg er alt dette om hverandre, og de ulike rollene mine påvirker hverandre.

I tillegg har jeg selv fulgt Tirsdag Morgen, og har dyp respekt for denne kanalen og denne kanalens ressurspersoner. Så det å få lov å være en del av det, var en stor ære.

Det gjør vondt!

To innlegg har det blitt så langt, og for de av dere som har lest de ser at jeg deler personlige historier. Det gjør vondt! Det er skummelt og jeg skjelver når jeg vet at flere tusen vil lese mitt innlegg og få et innblikk i også den svake siden av meg. Det er rett og slett vanskelig, men med de postive og konstruktive tilbakemeldingene jeg har fått er det verdt det.

Men jeg har bestemt meg, jeg vil være personlig. Jeg vil dele av min ledererfaring basert på mine personlige historier. jeg vil dele av utfordringene med familie, barn, fritid og lederyrket.

Merkevare som leder

Og i tillegg ble jeg av coachen utfordret på å bygge min egen merkevare i større grad enn jeg gjorde via firmabloggen. På firmabloggen treffer du Elin som fagperson og medierådgiver, her på Tirsdag Morgen treffer du Elin som leder og privatperson.

Så kom neste utfordring: hvem vil jeg være? Hvordan skal merkevaren «Elin» være?

Tøff som toget

Etter diskusjoner, refleksjoner og betraktninger med coachen (dere har vel sikkert skjønt nå at det er Paal?) har jeg kommet frem til at jeg er «hønemor i ulveklær».

Tøff som toget, karriererettet og forretningsorientert, men et varmt hjerte for menneskene rundt meg. Glad i jobben min og min yrkesaktive side, men også veldig glad i og dedikert for familien min.

Tøff som toget, karriererettet og forretningsorientert, men et varmt hjerte for menneskene rundt meg. Elin Ulset

Så det vil altså være min merkevare. Så mine innlegg vil fremdeles inneholde de personlige historiene parallelt med betrakninger, meninger og refleksjoner rundt lederegenskaper og utfordringer.

Gjør meg glad

Også priser jeg meg lykkelig for at jeg har tillit fra Tirsdag Morgen til å dele dette, og at mannen min og famlien min støtter meg i at jeg kan dele av mine personlige historier.

Jeg håper du har likt og vil fortsette å like mine innlegg, og jeg gleder meg stort over kommentarer. Gi meg både ris og ros, utfordre meg og gjerne kritiser meg.

Og har du lyst til å hjelp meg gjerne til å holde meg til min merkevare når du leser mine innlegg, ja da blir jeg veldig, veldig glad.


Elin Ulset Nordseth on Linkedin
Elin Ulset Nordseth
Elin er et markedsmenneske med lang fartstid fra topplederstillinger, blant annet fra mediabransjen. Hun har bidratt med kloke refleksjoner om ledelse på Tirsdag morgen.

Alltid på en tirsdag

«Jeg har fått en slags tirsdagsforventning», sa en abonnent. Og ja, Tirsdag morgen er antagelig en smule vanedannende, men gode vaner kan man gjerne legge tll seg. Skaff deg selv en god ukentlig vane i dag — rett i din innboks! Alltid på en tirsdag, men aldri ellers i uka.

Fantastisk! Sjekk mailen din for en ekstra bekreftelse. Så ses vi på tirsdag.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This
%d bloggere liker dette: